måndag 5 juli 2010

Allti Allonens blöta midsommar

Nedstående uppgifter fick jag mej tillsända av Allti"Titanic"Alltonenens allt i allo Anne"Andrea Doria" Adler strax efter midsommaraftonens afton!!! Här följer Anne`s version av midsommarfirande a la Allti!- Vi var i stugan vid Öjaren när han framåt kvällningen ville ta båten o hälsa på kompisen Sture (tillika svärfar till sämskskinnstrumpetare Leffa) jag var lite tveksam ,efter en saltomortal och två nyknäckta revben - men enligt Allti skulle allt gå så bra ,han skulle hjälpa mej i och ur båten.Bara lugn!Vi avseglade,och när vi skulle åka genom "hålet"under vägen tog Allti fart - och körde rakt in i fundamentet!! (jag fick nackspärr" Vid omtag lyckades han pricka rätt och vi tuffade vidare.Väl framme vid bryggan kravlade jag själv i land- DÅ!- fick jag höra ett valrossplask bakom mej,och där i vattnet Herr Allti med sina Foppa-45or flytandes i väg!Något revbensbruten lyckades han kravla sig upp ur böljan den blå och lommade i väg till Sture . Sture tappade hakan(den hänger nog än) eftersom Allti allti har hävdat att han är osänkbar! Väl uppe vid köksbordet blev det att torka sedlar,tömma snusdosevatten,plocka i sär telefonen (vilken aldrig mer kommer att fungera) När man ringer höres ett ihållande bubblande! Nåväl,visiten blev kort-vem vill ha gäster det forsar vatten från ? Vi tog oss tillbakas oskadda,jag klev iland själv och satt med kameran beredd när herr Allti skulle angöra bryggan. Efter att ha trasslat in förtöjningstampen i motorn, lyckades han till slut ta sig i land och snart vajade ett par byxor, t-shirt, kalsingar, 520 kronor och en plånbok på klädstrecket. Nu är vi helt isolerade, ingen kan ringa vi kan inte ringa själva och de nummer som är lagrad i telefonen har somnat in...

1 kommentar:

  1. What happens in Öjaren stays in Öjaren !!... men tydligen inte i fallet med Allti. Han kravlade sig upp och är snart torr bakom öronen får vi hoppas.

    SvaraRadera