måndag 16 november 2009

snart snö

16/11 2009
På hemväg efter måndagsmorgonssvinottaskolkonserten å Sandvikens Folkets Hus tänkte jag att,- nu kan det bli snö närsomhelst! Och när snön kommit åker sparkstöttingarna fram(och tebakas) Men hur är det nu? Stjäl någon en spark måste väl denne tjuv bli medbrottsling?
Vilket väl gör att om jag klappar och smeker min spark - jo !-jag visar medkänsla! Sätter jag slutligen fart på sparken i en nedförsbacke och springer bredvid sparken - är jag då en medlöpare?

4 kommentarer:

  1. ja allt är ju möjligt i medvind, men som med borgare skall man medverka i den tidsenliga medvetenheten och vara allt annat än medioker. Medlidande är ju inte att tänka på då medelsvensson helt tappat medvetandet.

    Med tidens tand får vi snart medolifestival i Sandviken för medborgarna.

    //Sämsis

    SvaraRadera
  2. för att inte tala om MBL

    SvaraRadera
  3. Natuuurligtvis!
    Vekligen MEDryckande att få dessa kommentarer!
    Men vem är Du,Mr Anonym?

    SvaraRadera
  4. Jag är en MEDlande MEDborgare och MEDlem i föreningen "Lemmar i MEDgång" som har sin MEDiokra hemvist i MEDskogssjön (på botten MED fis-karna)

    SvaraRadera